Newsletter No 1

NEWSLETTER No 1

grudzień 2015

Drogie Nauczycielki i Nauczyciele! Szanowne Wykładowczynie i Wykładowcy! Miłe Metodyczki i Metodycy! Dostojne Egzaminatorki i Egzaminatorzy!

Czy zdarza się w Państwa praktyce zawodowej, że student/uczący się  po otrzymaniu sprawdzonej pracy rzuca tylko okiem na ocenę i wkłada pracę do plecaka nie wnikając w istotę błędów i nie czytając Waszych uwag? Czy zastanawiacie się Państwo czasami, kiedy i jak poprawiać błędy w wypowiedzi ustnej naszych podopiecznych? Czy macie czasem Państwo wrażenie, że Wasze uwagi i wskazówki puszczane są mimo uszu? Czy zauważacie, że Wasi studenci lub uczniowie popełniają ciągle te same błędy i „nic do nich nie trafia”, że rozmawiać z nimi „to jak rzucać grochem o ścianę”?

Czy jesteście gotowi na zmianę w podejściu do oceniania, dzięki której zauważycie, że szklanka jest w połowie pełna, a nie pusta? Jeśli tak, to …..

Chcemy zapoznać Państwa z projektem „FAB – Formative Asssesment Benchmarking for Foreign Language Learning & Teaching”, który rozpoczął się w październiku 2015 roku w Szkole Języków Obcych Uniwersytetu Warszawskiego w ramach Akcji 2 Erasmus+.

Nasz Projekt ma na celu propagowanie OCENY KSZTAŁTUJĄCEJ w nauczaniu języka obcego dla celów akademickich (choć nie tylko – mamy nadzieję, że zainteresujemy tym projektem wszystkich nauczycieli i lektorów języków obcych). Szczególną uwagę poświęcamy sprawności mówienia i sposobom oceny tej umiejętności komunikowania się w języku obcym.

Informacje o tym, jakie uczelnie zagraniczne biorą udział w projekcie FAB, znajdziecie Państwo tutaj

Aby zapoznać się z tym, czym jest OCENA KSZTAŁTUJĄCA zapraszamy tutaj

Jako pracownicy Szkoły Języków Obcych Uniwersytetu Warszawskiego i koordynatorzy Projektu FAB, chcielibyśmy informować Państwa cyklicznie o naszych dokonaniach i planach, dzielić się z państwem wynikami naszej pracy, związanej z realizacją Projektu FAB. Chcemy, aby nasz newsletter, strona internetowa i profil na Facebooku zawierały rzetelną informację o tym, co się pisze i mówi o OCENIE KSZTAŁTUJĄCEJ w Polsce i na świecie, dlatego też zapraszamy Państwa serdecznie, do dzielenia się z nami swoją wiedzą na temat nadchodzących wydarzeń lub dopiero mających się ukazać publikacji na ten temat.

Często zapewne zadajemy sobie pytanie – JAK dobrze oceniać? I co to znaczy DOBRZE – sprawiedliwie, skutecznie, motywująco? A nasi uczniowie czy studenci z kolei nierzadko zadają sobie pytanie – PO CO on(a) mnie ocenia? W celach diagnostycznych proponujemy Państwu przeprowadzenie ankiety wstępnej dla studentów i nauczycieli (do pobrania ze strony w języku polskim i angielskim).

Na podstawie tej ankiety będą mogli Państwo dokonać analizy potrzeb swoich słuchaczy, a także dokonać autorefleksji m.in. nad swoim sposobem oceniania, wagą informacji zwrotnej, metodami pracy w klasie/grupie, tworzeniu atmosfery sprzyjającej nauce . Serdecznie zachęcamy do pobrania i korzystania z tych dokumentów.

Gdyby ktoś z Państwa nie był zainteresowany otrzymywaniem newslettera – prosimy o kontakt.

Pozdrawiamy serdecznie życząc odpoczynku w nadchodzącym czasie, spokoju ducha i prawdziwie świątecznej atmosfery.

Zespół Projektu FAB – Uniwersytet Warszawski

EU flag-Erasmus+_vect_POS