Newsletter No 2

NEWSLETTER No 2

marzec 2016

Drogie Nauczycielki i Nauczyciele! Szanowne Wykładowczynie i Wykładowcy! Miłe Metodyczki i Metodycy! Dostojne Egzaminatorki i Egzaminatorzy!

Serdecznie witamy w nowym semestrze!

Z pewnością zastanawiacie się Państwo, jakie są dalsze losy ankiety wstępnej dla studentów i nauczycieli na temat zastosowania oceny kształtującej, przeprowadzanej w ramach projektu „FAB – Formative Asssesment Benchmarking for Foreign Language Learning & Teaching” w Szkole Języków Obcych Uniwersytetu Warszawskiego, o której pisaliśmy w poprzednim newsletterze?

W okresie od 18 grudnia 2015 do 17 stycznia 2016 nasze ankiety wypełniło 458 studentów i 26 lektorów, a ponieważ niektórzy z nich zrobili to dla kilku grup, otrzymaliśmy w sumie aż 36 ankiet nauczycielskich. Dotyczą one 8 języków. Cieszy nas niezmiernie tak szeroki odzew na naszą inicjatywę. Uzyskane wyniki wzięliśmy pod lupę i poddaliśmy wstępnej analizie, a jej wyniki znajdują się tutaj. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z nimi.

Mamy nadzieję, że część z Państwa przeprowadziła ankiety w swoich placówkach, a ich wyniki pozwoliły Państwu lepiej poznać potrzeby słuchaczy oraz Państwa mocne strony jako nauczycieli, którzy dokonują oceny postępów swoich uczniów w sposób sprzyjający nauce.

Czy to już koniec naszego projektu? Oczywiście, że nie! Wkrótce wybieramy się na seminarium „Formative Assessment in Speaking”, które poprowadzi Jon Hird, przygotowane przy współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Oxford University Press. My już nie możemy się doczekać! Ponadto pasjonatów oceny kształtującej zachęcamy do lektury artykułu dr Grażyny Czetwertyńskiej „Ocenianie jako nauczanie i uczenie się”, który dostępny jest tutaj.

Zapraszamy na naszą stronę internetową oraz do lektury naszych newsletterów – kolejny przygotujemy jeszcze przed wakacjami.

Gdyby ktoś z Państwa nie był zainteresowany otrzymywaniem newslettera – prosimy o kontakt.

Pozdrawiamy serdecznie życząc Państwu wiele radości i satysfakcji z podejmowania codziennych wyzwań, które stoją przed lektorami i nauczycielami języków obcych.

Zespół Projektu FAB – Uniwersytet Warszawski

EU flag-Erasmus+_vect_POS