Newsletter No 7

EU flag-Erasmus+_vect_POS

[ENGLISH]

czerwiec 2017

Drogie Nauczycielki i Nauczyciele! Szanowne Wykładowczynie i Wykładowcy! Miłe Metodyczki i Metodycy! Dostojne Egzaminatorki i Egzaminatorzy!

Zanim udadzą się Państwo na w pełni zasłużone wakacje, pragniemy przekazać Państwu garść informacji na temat projektu „FAB – Formative Asssessment Benchmarking for Foreign Language Learning & Teaching”, prowadzonego w Szkole Języków Obcych Uniwersytetu Warszawskiego. W ostatnim czasie nie próżnowaliśmy: przeprowadzaliśmy ankiety końcowe, podejmowaliśmy wysiłki na rzecz promocji naszego projektu, uczestniczyliśmy w spotkaniu międzynarodowym oraz przygotowywaliśmy konferencję. Co dokładnie się wydarzyło?

W okresie od 26 marca do 30 kwietnia 2017 r. przeprowadziliśmy na Uniwersytecie Warszawskim ankiety końcowe dotyczące oceny kształtującej. Zachęcamy do zapoznania się z ankietami oraz z ich wynikami, które dostępne są tutaj. Cieszy nas, że tak liczne grono odbiorców projektu docenia znaczenie oceny kształtującej (76%) oraz uważa ocenę kształtującą za narzędzie skuteczne (70%). Serdecznie dziękujemy lektorom i studentom, którzy zaangażowali się w ankietowanie.

Mieliśmy zaszczyt przedstawić projekt FAB na następujących konferencjach:

– „Speaking in a foreign language: From controlled production to spontaneous communication”, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, 8 – 10 maja 2017 – program dostępny tutaj;

– kongres organizowany przez Stowarzyszenie PASE, który odbył się na Uniwersytecie Warszawskim w dniach 12 – 14 maja 2017 r. – program dostępny jest tutaj;

– „4th International Conference Sustainable Multilingualism 2017”, Uniwersytet Witolda Wielkiego w Kownie, 26 – 28 maja 2017 – program dostępny tutaj;

Ponadto we wszystkich krajach uczestniczących w projekcie ukazały się publikacje na temat FAB-u. Ich listę znajdą Państwo tutaj.

16 czerwca 2017 odbyło się spotkanie międzynarodowe na Uniwersytecie w Peczu. Braliśmy w nim udział wraz z przedstawicielami wszystkich uczelni partnerskich. Podsumowaliśmy dotychczasowe działania podjęte w ramach projektu, czyli obserwacje zajęć, warsztaty, działania służące rozpowszechnianiu projektu, a przede wszystkim omówiliśmy wyniki ankiet końcowych. Ustaliliśmy ostatnie szczegóły dotyczące naszej publikacji na temat oceny kształtujące oraz konferencji. Czy uwierzą Państwo, że w ramach całego projektu przeprowadziliśmy niemal 200 obserwacji zajęć, a ankiety końcowe wypełniło 750 studentów i 84 nauczycieli ze wszystkich uczelni partnerskich? Spotkanie przebiegło, tak jak poprzednie, w przyjaznej i życzliwej atmosferze. Nasi gospodarze jak zwykle nie zawiedli, perfekcyjnie organizując ostatnie już międzynarodowe spotkanie projektowe. Serdecznie im za to dziękujemy.

Do tej pory informowaliśmy Państwa, że konferencja podsumowująca projekt odbędzie się 19 września na Uniwersytecie Warszawskim. Dzisiaj z największą przyjemnością przedstawiamy listę mówców plenarnych:

  • dr Grażyna Czetwertyńska z Wydziału Artes Liberales;
  • Jon Hird z University of Oxford,
  • dr Jo Lewkowicz reprezentująca King’s College i Uniwersytet Warszawski;
  • dr Grzegorz Śpiewak z wydawnictwa Macmillan.

Wśród prelegentów znajdą się także osoby zaangażowane w projekt FAB z każdej uczelni partnerskiej oraz entuzjaści oceny kształtującej z innych ośrodków. Zaplanowaliśmy wystąpienia o charakterze referatów i warsztatów oraz dyskusję panelową. Szczegółowy program zostanie opublikowany wkrótce. Liczymy na Państwa obecność.

Zapraszamy na naszą stronę internetową i profil na Facebooku oraz do lektury naszych newsletterów – kolejny ukaże się we wrześniu.

Gdyby ktoś z Państwa nie był zainteresowany otrzymywaniem newslettera – prosimy o kontakt.

Pozdrawiamy serdecznie, życząc Państwu udanych wakacji, inspirujących spotkań i niezapomnianych przygód.

Zespół Projektu FAB – Uniwersytet Warszawski

 

Reklamy