Newsletter No 8

EU flag-Erasmus+_vect_POS

[ENGLISH]


Drogie Nauczycielki i Nauczyciele! Szanowne Wykładowczynie i Wykładowcy! Miłe Metodyczki i Metodycy! Dostojne Egzaminatorki i Egzaminatorzy!

Czas studenckich wakacji powoli dobiega końca, sesja poprawkowa za nami, za oknem jesienne klimaty, za chwilę zacznie się październik i nowy rok akademicki. A my po letniej przerwie pragniemy przekazać Państwu garść informacji na temat projektu „FAB – Formative Assessment Benchmarking for Foreign Language Learning & Teaching”, prowadzonego w Szkole Języków Obcych Uniwersytetu Warszawskiego.

Koniec sierpnia i pierwsze trzy tygodnie września były dla nas czasem niezwykle wytężonej pracy. Było to związane z przygotowaniami do międzynarodowej konferencji „Ocenianie kształtujące w nauczaniu języków obcych”, będącej zwieńczeniem całego Projektu. Konferencja odbyła się 19 września br. na Uniwersytecie Warszawskim. Jej celem było upowszechnienie projektu FAB oraz samej idei oceniania kształtującego, a także prezentacja  głównego rezultatu pracy intelektualnej – „Poradnika dla nauczycieli i studentów”.

W konferencji wzięło udział ponad 160 uczestników z kraju i z zagranicy – teoretyków i praktyków, wykładowców, nauczycieli, metodyków, dyrektorów szkół oraz autorów podręczników.

Podczas części plenarnej uczestnicy wysłuchali wystąpień Jona Hirda (Oxford University Press), dr Jo Lewkowicz (King’s College) oraz dr Grażyny Czetwertyńskiej (Artes Liberales UW), a także mieli okazję przysłuchiwać się niezwykle interesującej debacie dot. oceniania kształtującego, którą prowadziła prof. dr hab. Jolanta Sujecka-Zając. Prezentacji „Poradnika” (zwanego w naszym żargonie guidebookiem) i podsumowania projektu FAB dokonali członkowie polskiej zespołu FAB – Iwona Bartnicka i dr Krzysztof Świrko.

Po przerwie na lunch goście konferencji mogli uczestniczyć w szkoleniach, warsztatach, a także wysłuchać referatów. Równolegle obradowano w trzech sekcjach. Prowadzącymi byli doświadczeni nauczyciele i wykładowcy języków obcych, a także przedstawiciele jednostek partnerskich projektu FAB – Sanna Simola (TUAS), Robert Märcz (PTE) oraz Vilma Bijeikienė i Nemira Mačianskienė (VMU). Szczegółowy program konferencji wraz z tytułami wystąpień znajdziecie Państwo tu.

Konferencja stała się wspaniałą okazją do wymiany doświadczeń, konstruktywnych dyskusji, nawiązywania nowych kontaktów międzynarodowych i przede wszystkim propagowania narzędzi oceny kształtującej wśród nauczycieli, metodyków, wykładowców i wszystkich innych zainteresowanych problemami edukacji.

Już na drugi dzień po zakończeniu konferencji na stronie Projektu FAB zamieściliśmy główny rezultat pracy intelektualnej, jakim jest „Poradnik dla nauczycieli i studentów”. Zachęcamy do zapoznania się z nim i podzielania się z nami swoimi opiniami. Publikacja w całości jest dostępna tutaj.

Choć projekt FAB dobiega już końca, nasz zespół nie próżnuje. W najbliższej przyszłości będziemy dokonywać recenzji artykułów zgłoszonych na konferencję i przygotowywać raport końcowy.

Na koniec zapraszamy do obejrzenia zdjęć z naszej konferencji. Możecie Państwo znaleźć je na stronie naszego Projektu.

Serdecznie dziękujemy, że przez dwa lata trwania projektu FAB śledziliście Państwo wszystkie jego etapy. Żywimy nadzieję, że – podobnie jak zespół realizujący projekt – jesteście Państwo entuzjastami oceny kształtującej, a Państwa studenci i uczniowie również przekonali się o jej zaletach. W dalszym ciągu zapraszamy na naszą stronę internetową i profil na Facebooku, które nadal będą uaktualniane.

Zespół Projektu FAB – Uniwersytet Warszawski

logo FAB plus text 1940x1083

 

Reklamy